Když se řekne Porsche, představí se Vám lecos. Někomu sportovní charakter, někomu špatné umístění motoru a někomu Hitler. Ale jen málo kdo by o Porsche řek, že se jedná o moderní značku - zvlášt když jejich nejslavnější 911 je už tisíc let pořád stejná. V 80. letech byl ale všeobecný názor opačný, a to díky slavné 959
Tehdy vlastně Porsche 959 bylo jako dnešní Bugatti Veyron. Ne že by bylo nejrychlejší na světě (tedy, to vlastně bylo, ale jen chvíli než přilo Ferrari F40), nebo nejdražší, a nebo nejsilnější. Ale přinesl několik moderních technologií, které odstartovali éru počítačů v dnešních autech. A ikdyž s touto módou počítačů a elektroniky nesouhlasíte, tak i přes to musíte uznat, že věci jako elektronické nastavení podvozku, pohon 4x4 posílající výkon na kola s největší přilnavostí či detaily jako klimatizace, tempomat či ABS byly na rok 1983 stejně revoluční jako když Sony zhruba ve stejnou dobu přišlo na svět s prvním walkmanem.
Plochý šestiválec, umístění zase na tom prokletém zadku, dává za pomoci dvojce turbodmychadel výkon 445 koní což autu zajišťuje maximálku 320 km/h.
Porsche 959 přišlo na svět, a dalo mu něco nového. A ikdyž se to spoustě dalším lidem (včetně mě) nelíbí, kam až počítačový trend dospěl, fakt bude ten že díky počítačům jsou dnešní auta méně nebezpečná, nabízejí více všestranosti a použitelnosti. Porsche 959 bylo průkopníkem moderních technologií a dnešní supersporty jsou takové jaké jsou, díky 959