Rok 2010 se nám nezadržitelně blíží ke konci a tak by nebylo od věci si připomenout ty největší úspěchy, nejzajímavější novinky, počiny, zprávy a největší ... průsery
Tak čím začít? Range Rover letos oslavi 40. narozeniny. Tohle je podle mě nejunierzálnější, a tudíž i jedno z nejlepších aut vůbec. Proto mu srdečně gratuluju (bude mít radost) a doufám že tu s náma ještě dalších 40 bude (zdravím Vás, ekologové. Pořád mě máte rádi?)
Uniklo pár novinek o chystaném Enzu. F70 sice má vyjet během několika let ale nezmění se ani to že si Ferrari bude vybírát zákazníky samo, ani to že bude pouze 399 kusů. Změní se ale motor. Spekuluje se o dvakrát přeplňeném osmiválci. Pane bože...
Citroen naplno rozjel svou dlouho chystanou sérii stylových modelů odozených od svých "obyčejných" sourozenců. Již pár měsíců je na trhu DS3 (Světě div se - stylovější dvojče C3), představili C4/DS4 a naznačili že se plánuje i řada DS9, která bude vycházet z famózního konceptu Metropolis. Nyní se chystá nástupce C5tky a samozdřejmě přijde i odvozený model DS5. Já můžu jen říct že ta myšlenka se mi moc líbí. Citroen nám ukázal že styl se dá udělat i jiným způsobem než tím který objevili v Mini, Fiatu a VW. A moc se mi líbí reklama kde je napsané "Retro není cesta vpřed"
Automobilka Maserati potvrdila že se chystá SUV. To znamená že pošlapou svou image stejně hnusným způsobem jako to udělalo Porsche. A já můžu jen doufat že všechna SUV se sportovní značkou explodují...
BMW vedou jen samí lháři. Slíbili nám supersport s motorem uprostřed a nakonec nám dali tříválcový diesel a elektromotor. Slíbili nám novou řadu 8, místo toho nám dali dva traktory. Alespoň že letos představené řady 5 a 6 už nejsou tak nechutně odporné jako jejich předchůdci.
Když už jsme u těch lží, tak kolikrát nám Honda slíbila nástupce legendární NSX? 10x? 15x? 20x? Už to ani nepočítám každopádně letos řekli že už to OPRAVDU udělají. Ale vzhledem k tomu jak mají Japonci poslední dobou rádi škatulky s elektromotorem bych raději nic velkého nečekal.
Co je podle mě opravdová pecka roku je, když u VW zjistili že Škoda Superb, auto technicky shodné s VW Passat akorát za nižší cenu, se prodává lépe než Passat. Jak může bejt někdo tak neskutečně blbej, že schválí projekt kterej je od počátku evidentně ve všem lepší než Passat, a pak si uvědomí že se vlastně Škodovka prodává líp, tak jí začne omezovat výbavu. Slyšeli jste někdy něco hloupějšího? Tohle je podle mě nová definice slova demence.
Velmi smutná zpráva je že ekologové, a jim podobní mizerové, mají čím dál větší slovo a postarali se o odchod dvou hot hatchů. Honda Civic TypeR a Ford Focus ST (Ikdyž u něj to bylo zčásti způsobené generační obměnou) to mají od ledna spočítané. Co mě ale zaráží je, že tady jezdí daleko víc křápů jako je BMW X5 nebo Hundaj í iks 55 kteří vypoutějí splodin daleko víc (a krom toho se jich taky daleko víc prodá) a tom jim nevadí.
Pro mě osobně je tou nejsmutnější zprávou ale to, že můj hrdina, moje auto snů, král supersportů, král králu, totiž Lamborghini Murcielago také odešlo se řvem extrémní verze SV do věčných lovišť (k tomu napíšu později řeč). Na Ženevském autosalonu 2011 bude představen nástupce, tak snad se máme na co těšit.
Opravdu ambiciózní projekt jedné malé, americké a absolutně neznámé firmy TranStar stojí za zmíňku. Řekli že do roka postaví auto s výkonem 2000 koní a maximálkou 505 za hodinu. Problém je asi ten, že papír toho snese opravdu hodně, a pokud dokáží sehnat motor co bude schpen výkonu 2000 koní a najedou k tomu převodovku, podvozek a pneumatiky , určitě to nestihnou do roka. Vždyť kolik let se vyvíjel, testoval a dolaďoval slavný Bugatti Veyron? A to pozor - Veyron se vyvíjel z peněz VW, a výroba jednoho stojí 70 milionů. Kde tolik peněz může vzít malá, neznámá firma, která vlastně ještě nikdy nic nevyrobila?
Toyota Prius zažívá boom. Ale to nezajímá ani Vás ani mě ...
Ale co Vás zajímá je tohle. Ariel Atom s motorem V8. 950 koní na tunu (Pro srování - Veyron má 500/t). To bude perverzní.
Alfa letos představila nástupce 147, jmenuje se Guilietta a už jen proto že je to Alfa je opravdu skvělá. Jen mi nesedí dvě věci. Za prvé v našich končinách zní Guilietta fakt blbě a za druhé, ten desingovej směr 159/Brera/Spider se mi líbil daleko víc. A také se začlo spekulovat o náhradu za 166, prý bude vychzet z Chrysleru 300C. A to zní víc než slibně, osmiálec vpředu a pohon zadních kol a k tomu Alfa Romeo. No páni.
Porsche začalo mít rádo limitované a tudíž předražené modely. Letos ná dali rovnou tři! 911 Sports Classic což je 911 která má různý retro detaily (úplně zbytečná kravina - ale Arabové na to slyšej) dál 911 Speedster což je vlastně stějně jako u Sports Classic pár deisngovejch doplňků, jen bez střechy. A nakonec Boxter Spyder. Což je odlehčený Boxster.
Datsun, pardon Nissan Leaf vyhrál "prestižní" anketu COTY. K ní jsem už něco napsal (článek níže), ale po této perle už opravdu věřím že jde o partu kreténů, naštěstí je už dávno neberu vážně. Protože k čemu je elktromobil s dojezdem směných 160 kilmetrů ( a to s hoodně lehkou nohou) který je ve skutečném životě absolutně nepoužitelný?
Bugatti Veyron, Concorde silnic je znám tím že se jednalo o nejrychlejší sériově vyráběné auto na světě. Uměl 407km/h. A většina z Vás určitě zaznamanela že nejrychlejší auto na světě už není Veyron, ale americký SSC Aero (SSC - Shelby Super Car´s), který nemá problém zvládnout 409km/h. Nyní ale Bugatti vyslalo nového Veyrona který umí 431km/h, ale kvůli limitům fyziky (valivý odporn pneu, aerodynamika atd.) je omezený na 415km/h, čímž dal jasně najevo kdo je král.
GM pohřbil značku Hummer. Není to nic co by mě osobně vadilo protože jediný pravý Hummer byla H1. H2 a H3 už byli...prostě moc civilní. A krom toho, Clarkson to skěle vystihl "Jsou to jen obrovské krabice potlačované homosexuality. Ty auta by měla mít na bocích nápisy "NEJSEM GAY!"
Myslím si že rok 2010 nám toho přinesl opravdu dost, a proto doufám že rok následující bude o něco veselejší, a to ne jen ve světě motorů s vnitřním spalováním ale i ve Vašem osobním životě