Alfasamec

Napsal Johnny Peters (») 19. 2. 2011 v kategorii Názory a myšlenky, přečteno: 2054×
alfa-romeo.jpg

V současnosti je jedním z nejdiskutovanějších témat italská značka Alfa Romeo. A není se ani čemu divit. Mluví se o o tom jak jí chce koupit Wolfsburg, o chystaném SUV a o nástupci 166tky, s technikou Chrysleru 300C. Pojdmě se tomu podívat na zoubek.
Když před pár měsíci začli kolovat první spekulace o zájmu VW o Milánskou značku, netrvalo dlouho, než VW potvrdil že je to vlastně pravda, bleskově Fiat reagoval že (díky bohu) Alfu nikdy neprodá. VW se ale nedal a chová se jako pijavice, které zkrátka nestačí říct jednoznačné ne. Šéf Fiatu proto vzkázal Piechovi ať se stará o ztrátový Seat, a nedá se s tím než jen souhlasit. Však před dvaceti lety, když VW kupoval Seat a Fiat Alfu, měli obě značky stejné ambice "sportovně vášnivých" výrobců. Jenže se projevila mentalita mateřských koncernů a zatímco VW na to šel po německu (mozkem) a dal Seatu MPV, italové dál ctili tradice značky, známé pro svůj jedinečný charakter a osobnost. Vraťme se ale k faktům. Fiat nemá důvod Alfu prodávat, a VW nemá důvod Alfu kupovat. Z trojlístku Alfa/Lancia/Fiat je právě Alfa jediná značka která se momentáně vzpamatovává, a její prodeje stoupají rychlostí poslaneckých platů. MiTo a Guilietta se zkrátka dobře prodávají, a pokud bude i Giula tak dobrá, jak se očekává může se Alfa vrátit zpět k ziskům a úspěchu. Otázka je na jak dlouho, což už je ale jiné téma. VW pro změnu nemá důvod kupovat Alfu, protože ve svém portofoliu nevím kam by ji mohli zařadit. Audi plní funkci sportovně-luxusní značky, VW značky pro "bohatší masy", Škoda pro "chudší masy", Lamborghini pro supersportování, Bentley pro aristokracii a Seat se nám (aspoň v reklamě) snaží říct že on je ta vášnivá značka. Když má tedy prakticky VW zkoupneo už vše co potřebuje, nevidím důvod proč kupovat Alfu, pokud se nezbaví Seatu. Nevím, možná si VW chce kompenzovat mindrák z neúspěšného Seatu.
Plánem Alfy Romeo je také vytvořit vlastní SUV, jakousi levnější alternativu k chystanému pseudoteréňáku od Maserati. A tohle vyvolalo opravdové spory. Z racionálního hlediska je to chytrý tah.  Jen si vezměte, jak SUV Cayenne pomohlo značce Porsche. A ještě s nápisem TDI na zádi. Dnes je Cayenne nejprodávanější Porsche. Ano, prodá se jich víc než poměrně levných a zábavných Boxsterů. Krom toho ani vývoj nebude moc drahý protože se spekuluje o platformě Jeepu Grand Cherokee o motory od Fiatu. Ale bude to pořád Alfa? Může být SUV Alfa Romeo? Nezmizí charakter? Na to se těžko odpovídá, zvlášt když si na ni počkáme ještě dva roky. Ale už když před dvaceti lety vyjížděla první Alfa s předním náhonem, měli jsme stejné obavy, a stejně jsme se báli i v době kdy se do Alf pomalu začli stěhovat diesely... Na jasnou odpověď si ovšem budeme muset počkat
Nástupce překrásné Alfy 166 je také v plánu, a také si na něj ještě počkáme, prozatím vím jen že to bude zadokolka vycházející z Chrysleru 300C (Dodge Chargeru, chcete li). Samozřejmě pro Alfu bude takové auto jen plusem, bude to její vstupenka na nedávno oputěné pole s minimáním nákladem. Jenže neprojeví se slabá stránka mateřského kocnernu? Totiž její marketing. Nebude Alfa konkurovat nedávno představené Lancii Thesis? Vše ukáže pouze čas..

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
rene z IP 194.228.11.*** | 9.9.2013 09:29
mám ho, dotónoval jsem si skla a je to krasavec www.autosklabezplaceni.cz/ smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a dvě