BESIP a jemu podobní

Napsal Johnny Peters (») 23. 12. 2010 v kategorii Názory a myšlenky, přečteno: 1550×
besip.jpg

V posledním roce na nás televize vychrlila několik reklam, zabývajících se médiemi oblíbenou tématikou "bezpečnost za volantem". Samozřejmě má vše na svědomí BESIP a vše je pod podpisem Filipa Renče. Na první pohled je to poutavé. Spousta krve, zničeného plechu a mrtvol. Tak trochu Terminátor. Je to ale k něčemu dobré?

Ještě chvíli zůstaňme u kampaně Nemyslíš, zaplatíš. Ano, diváka to zaujme a narozdíl od pana Soukupa a jeho "Mezi řidiči je rozířeno mnoho bla bla bla..." divák většinou nepřepne. Reklama se nám jasně snaží říct že když budeme kouřit trávu za volantem tak nás sundá bílá Karosa (tu souvislost moc nechápu) a že když si necháme kecat do řízení tak se naše žluté Mondeo vybourá do stromu. Jenže je to k něčemu? Člověk který si chce dát cestou ze svatby brko si prostě dá brko a to že viděl jak v televizi zemře pod autobusovou pneumatikou ho asi jen těžko odradí. Stejně tak těžko odradí toho blbečka na zadním sedadle aby nás hecoval do předjíždění v zatáčce. Nechci o tomto projektu říkat že je hloupý čí nesmyslný. Podle mě je spíš...zbytečný.

Podle statistik je více úmrtí zaviněno tím že řidič neodhadl chování svého vozu, než tím že byl řidič prostě kretén a dělal nějakou z chyb z té reklamy. Takže by podel mě byla daleko lepší kampaň, nebo klidně pořad věnující se tématice "Co dělat v krzových situacích". Proč? Protože každý kdo používá auto jen jak o přepravník a  vlítne do zatáčky velkou rychlostí (což se stává často) auto mu začne nedotáčet a co on udělá jako první? Dupne na brzdu, čímž odlehčí zadek, který se setrvačností dere dopředu a díky stočeným kolům se auto přetočí a vybourá se o 250 let starý dub. A takhle bych mohl pokračovat. Co dělat když na ledovce dostanete přetáčivý smyk? Co když vyjedete ze vzduchového pytle a najednou proti Vám jede kamion? Co když jedno kolo prokluzuje a ostatní ne? Toto jsou věci které se den co den stávají tisícům řidičům, a žádná prevence, žádné rady nikde nejsou. A v tomhle případě neplatí že se člověk chybama učí...

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
chiquita z IP 78.111.126.*** | 4.1.2011 19:21
sou pravdivy a ja je beru clovek kdyz ridi tak nad necim premysli a proc nepremyslet nad tou reklamou kde zemre spousta lidi kvuli frajerine, myslis ze v ten zlomek vteriny kdy premyslis co udelat kdyz uz neovladas auto si vzpomenes na reklamu a zachovas se rpesne podle ni? blbost
Johnny Peters | 4.1.2011 20:30
šptaně si to pochopil. Já to nemyslel tak že by ta kampaň měla bejt na téma "Co dělat když už je všechno v prdeli a mé neovladatelné auto se řítí do stromu" ale "Co dělat aby se nestalo to že se bude mý auto řítit do stromu".
A krom toho řidič si na tu reklamu vzpomenout ani nemusí, stačí když se mu uloží do podvědomí (což přiznejme si, dnes pro média není žádný problém)


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a dvě