Car of the Year

Napsal Johnny Peters (») 18. 12. 2010 v kategorii Názory a myšlenky, přečteno: 1813×
12010europeancaroftheyear.jpg

Jak asi víte, a pokud nevíte tak už víte, každý rok se koná anketa Car of the Year. A vlastně se to zdá velice jednoduché. Sejde se 27 motoristických novinářů, z různých zemí Evropy a společně hlasují o nejlepším autě, které se během uplynulého roku oběvilo na evropském trhu. Celé to začne tím že se na nejsedovanějším motoristickém serveru v dané zemi se sepíše seznam novinek a lidé pomocí ankety hlasují které by to podle nich mělo vyhrát, pak se sečtou všechny hlasy a 7 aut, které (logicky) mají nejvíce hlasů jde do finále, o kterém rozhodují již zmiňovaní novináři. Zní to opravdu skvěle, ale nebyl bych to já abych neměl pár připomínek.
Za prvé si myslím že je nesmysl srovnávat auta různých kategorií. Například v roce 2009 byla v poslední sedmičce Škoda Yeti a Mercedes Benz třídy E. Jak někdo může srovnávat městké SUV s luxusním Německým sedanem střední třídy? Co mají společného? Vždyť se tyto vozy liší ve všech směrech. Liší se cenou, velikostí, výbavou, kvalitou, svým určením a samozdřejmě cílovou skupinou zákazníků. Pokud navštívíme oficiální stránky coty.org dočteme se že rozhodující je "value for money", čili hodnota za peníze. Jenže co si pod tímto pojmem máme představit? Je jasné že éčko za 2,5 milionu bude kvalitou v úplně jiné galaxii v porovnání se Škodovkou za 400 tisíc. Opravdu bych někdy chtěl vidět novináře diskutující nad vítězem ... "No já si myslím že by to měl vyhrát Golf protože za 350 tisíc dostanu kvalitní hatchback s velkým kufrem" "Podle mě by to měl být Ford Tranzit protože je to kvalitní vůz s ještě větším zavazadelníkem"
Za druhé si myslím že je to úplně zbytečné. Když si někdo chce koupit auto, tak si auto vybere podle toho co se mu líbí a co mu nabídne prodejce. Někdo si vybere Golfa protože chce kvalitní přepravník z bodu A do bodu B, někdo si vybere Ford Monedo protože má víc peněz a taky se mu líbí a dostane na něj 50 tisíc slevu a někdo zas Citroen C1 protože chce malé levné auto do města. Copak si někdo řekne "Chtěl jsem si koupit Citroen C1, jenže COTY vyhrálo BMW, tak si koupim BMW". Takže, k čemu to je? Jediné k čemu to slouží že
Za třetí si myslím že již hodněkrát v historii vybrali špatně. Proč? Podívejme se na rok 2005 kdy vyhrála Toyota Prius. Pokud se budeme držet hesla valvue for money tak nechápu jak mohl Prius vyhrát?  ždyť je to předražené auto. A kdo chce úsporný auto může si za mení peníze koupit například Golfa bluemotion nebo třeba Focus ECOnetic, oboje to jsou více použitelná auta než Prius. Dále Citroen XM. Ano, opravdu vyhrál Citroen XM. Jak to někoho mohlo napadnout? Slyšeli jste někdy o méně spolehlivém autě než bylo XM? V roce 1984 zase vyhrál Fiat Uno. Dnes jsou Fiaty samozdřejmě kvalitou úplně jinde, jenže tehdy bylo na denním pořádku že Vám  cestou do práce upadávaly kusy karoserie.
A poslední moje výhrada se vztahuje k seznamu aut. Do seznamu nominovaných se nikdy nedostalo jediné sportovní kupé, natož supersportovní vůz. Proč? Vždyť přeci můžete dát pár milionů za Mercedes E 63 AMG anebo za "lidový supersport" Nissan GT-R. A když už srovnávají VW Polo a třídu E tak proč by ne i Nissan GT-R? Nevím jak Vám, ale mě se gé té erko zamlouvá víc než Polo ...

Nissan-gt-r-2008-1024x768-wallpaper-06

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Jana z IP 194.228.11.*** | 26.6.2014 09:33
Moc pěkné smile Já si takových aut považuji. To není jako moje škoda, u které jsem teď měnila zadní sklo, ale už vypadá, že bude držet www.autosklabezplaceni.cz/


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedenáct a nula