Čína se poměrně rychle stává ekonomickou velmocí a mnoho lidí říká že do dvaceti let bude celá slavná Amerika pod Čínou. Samožřejmě se to dotklo i aut. Číňané koupili Volvo a Rovera, Čína má největší trh s auty, v Číně má snad každá automobilka výrobní linku..a samozřejmě Čína kopíruje i auta. A teď si brousí zuby na slavnou Pininfarinu. Čína se pomalu ale jistě stává středem automobilového průmyslu. Jak to může jen dopadnout?
Je jasný že miliarda lidí něco prostě musí prostě něco dělat. Kdyby totiž nedělala tak jen tak souloží a souloží a rázem jich máme 2 miliardy. Ale je správně aby nám fušovali do aut? NE! Čína nemá žádnou motoristickou historii, nemá kvalifikované dělníky, auta (stejně jako všechno ostatní) dělá naprosto nekvalitně a dle norem které by nebyli připustitelné ani při výstavbě jaderného reaktoru v Černobylu. Není se ani čemu divit, když dělníky platí hůře než Pražské bezdomovce. A když už postaví něco, o čem si myslí že by s tím mohli zabodovat v Evropě tak se po 8 měsících stáhnou se slovy "vzhledem k tomu že jsme za třičtvrtě roku prodali jen 119 aut to zkusíme zas příště". I ankety hovoří jasně. Na jedné motoristické stránce 85,2% návštěvníků na otázku "Koupili byste si čínské auto" odpovědělo "Ne". A krom toho snad nikdo z nás nechce aby se Čína opravdu stala světovou velmovcí. Z podmínek ve kterých lidé žijí a pracují se mi chce zvracet. Krom toho Čínu pořád sužuje komunistický režim a ještě nějakou dobu bude. Ještě před pár lety v Číně kromě chudoby nebylo nic. Zhola NIC a její ekonomika se vzpamatovala jen díky tomu že mizerně kopírovala produkty západní civilizace. Velké firmy vycítili v Číně šanci na výrobu stejných produktlů ovšem za poloviční cenu (protože zjistili že se tam dají zaměstnávat lidé za dvě zrnka rýže na hodinu) a tím Čína získala technologie a zkušenosti zadarmo. V Americe už konečně pochopili jakou kravinu tenkrát udělali a stěhují své podniky zpět do moderního světa čímž se snaží stále rostoucí vliv Číny alespoň přibrzdit. Kéž by to pochopil i zbytek světa a přestal dávat šanci Číňanům strkat nos do projektů o kterých ještě před 5 lety neměli ani tušení. Teď jen Čína skupuje strategické podniky (protože už si dost nahrabali a zkrátka na ně mají) a pokud to lidé nepochopí tak za pár let budeme v prdeli. Jediný způsob na záchranu je tedy utéct někam do pralesa a začít žít tam, protože se vsadím že ať jste ted kdekoliv tak někde okolo Vás je nějaký výrobek z Číny....
Ale vraťme se k autům. Evropané naštěstí (dle prodejních čísel) zjistili že kupovat jejich auta je blbost protože zkrátka nejsou kvalitní, bezpečná, úsporná, hezká, zajímavá či dobrá. No, co byste si mysleli o prodejci, který Vám ukáže nový "Liafan 520" a na místě pro nohy spolujezdce je hasící přístroj. Nevím jak vy ale já bych v životě nechtěl rodinný hatchback který má "pro jistotu" na místě spolujezdce hasičák. Nikdy bych netušil že něco takového řeknu ale....díky bohu za Dacii, která ty číňany prozatím u nás drtí.